dagens frukosttips!!

idag är jag ju ledig som ni redan vet , men jag vaknade kl.7 ändå kunde inte somna om! 
så då gick jag upp och satte på tv.n och tränade lite! sen efter det så gjorde jag iordning frukost.
dagens blev omellett med keso till och grönsaker,
många tror att det tar så himmla lång tid att göra iordning frukost och då bara slänger man i sig nånting,
men det tar inte lång tid att göra iordning en bra och samtidigt nyttig frukost.
ex, omelletten som jag gjorde imorse tog bara 10min att förbereda. så varför inte göra den ibland när man ska till arbetet. eller en smörgås eller nått annat!
 
men här får ni instruktioner på hur ni kan göra den här frukosten jag åt imorse.
(bilden lägger jag upp sen)
 
ingredienser-
-0,5tsk margarin
-2st ägg
-0,5-1 msk vatten
-2msk keso
-2skivor gurka
-0,5st tomat
salt,peppar
 
gör så här!
sätt stekpanna på spisen och sätt på värmen så att stekpannan hinner bli varm.
vispa ägg och vatten och salt. lägg i margarinet i pannan och värm upp det, häll sen ner äggen i stekpannan och jämna t så att den blir rund och fin, låt stå så i ca 3min.
medans äggen steks så skivar ni gurkan och tomaterna lägg på en tallrik,
nu är äggen klara lägg upp dom på talliken och bredvid så lägger ni keso med en liten nypa peppar på! 
njut!!!! 
 
efter det så tog jag en apelsin och åt.....
 
 
testa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback