musli recept!

här får ni mitt recept på musli,,
 
till ca 5-6 portioner.
 
6dl havregrynsgröt
2msk krossade linfrön
1dl solros kärnor
2msk sesam frön
2msk-0,5dl kokos
0,5dl jordnötter (ta helst osaltade)
0,5dl valnötter
ca 1dl vatten
1-2dl torkad frukt (jag tog bara russin)
 
GÖR SÅ HÄR!
sätt ugnen på 200*, lägg ett bakplåtspapper på en plåt,hacka valnötterna och jordnötterna grovt.
blanda alla ingredienser i en bunke/skål (tillsätt det du vill i din musli, du bestämmer hur mycket du vill ha i)
blanda allt och tillsätt lite vatten i taget, det ska bli en lätt massa men inte för mycket,
lägg det på en plåt, låt stå i ugnen i ca 30min,, komihåg att röra om ca var 5 min, då rostas det jämt,,
när det fått fin gyllenbrun färg ta ut den och tillsätt torkad frukt,
servera!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback