grahamsbröd!

här får ni receptet på mina grahamsbullar/bröd, som jag skrev om i förrgår!
dom är verkligen jättegoda och är super för en god frukost eller lunch!
testa gärna att baka dom nån dag eller varför inte idag.
receptet kommer här nedan!
 
INGREDIENSER!
 
50g jäst
4dl mjölk
3msk smör/margarin
2tsk salt
2tsk honung 
1dl kesella(man måste inte ha i)
2dl grahamsmjöl
1dl rågmjöl
4-5dl vetemjöl (det kan behövas mer eller mindre, testa er fram)
 
GÖR SÅ HÄR!
smält fettet i en kastrull och tillsätt mjölken låt det bli till 37grader
smula ner jästen i en bunke och tillsätt vätskan lös upp det, lägg i allt annat förutom mjölet och blanda om,
lägg sen i mjölet och arbeta till en fin deg.
låt den jäsa under bakduk i ca 30-40min, sätt ugnen på 250grader
baka sen ut dom till bollar/man kan sätta ihop dom så att det blir till brytbröd*
lägg dom på en plåt med bakplåtspapper och låt dom jäsa i ca 10-15min.
pensla med ett ägg och ha på lite frön eller salt man får välja det man tycker om!
sätt dom in i ugnen och ni ser när dom är klara,
 
njut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback