frukost!

dagens frukost tips är inte den jag åt utan jag tog ett recept på internet!
men kommer nog senare idag att lägga upp bild på vad jag åt!
 
ta och gör gärna den här frukosten både nyttig och god.
speciellt om det är så att man vill ha det lite lyxigare idag! jag börjar skolan på fredagar klockan 9.05 så jag får sovmorgon,och slutar 15,20 fast för mig spelar det ingen roll när jag börjar/slutar!
 
FRUKOSTEN!
 

Ingredienser

  • 1 morots- och dinkel fralla
  • 1/2 avokado
  • 1/2 tomat
  • 1/2 dl keso
  • 2 skivor rökt kalkon
  • flingsalt
  • svartpeppar
 
   

Så här gör du

  1. Dela frallan i halvor. Kärna och gröp ur avokadon. Mosa avokadoköttet. Skiva tomaten.
  2. Toppa brödhalvorna med avokado, keso, kalkon och tomat.  Strö över flingsalt och nymald peppar.

För alla

Rätten är fri från ägg men innehåller mjölkprotein.
Gör glutenfri: Använd glutenfritt mjöl i brödet.
Gör laktosfri: Använd laktosfri keso.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback