tårta!!

har nyss kommit hem från skolan, imorgon så är det fedag som ni vet och jag och min familj ska ha fredagsmys.
det var jätte länge sen  vi hade det alla 4, för pappa har jobbat men nu så är han ledig imorgon:)
så för att vi skulle ha nått gott till immorgon så ville jag baka nått, så jag ska göra en riktigt god chokladtårta!
den ska jag göra idag, så att den får stå till imorgon.
just nu så har jag gjort choklad botten som står i ugnen, för den måste svalan riktigt därför gjorde jag den tidigt.
men i tårtan så ska det vara chokladgrädde,ganache(chokladsås) och på toppen chokladkräm, halloon som dekoration och lite vit choklad på det hela riktigt riktigt gott.
men jag kommer att lägga upp bild ikväll, jag kommer också att lägga upp bild på det jag åt idag till lunch för vi tjejer var på stan och åt!
men nu ska jag träna jämt lite på tyska-glosor jag har till imorgn sen ska jag äta mat och sen så ska jag göra klart tårtan! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback